Hemsida
Skaffa dig en ny modern responsiv hemsida som uppfyller dagens krav på sökmotoroptimering (SEO), snabbhet och design.
Ny modern webbsida
Köpa hemsida? Om du vill ha en riktigt bra hemsida, ta då hjälp av en webbyrå för att bygga en proffsig webbplats. MediaBoozt är en webbyrå i Östergötland som gör alla slags hemsidor. Vi är experter på att skapa en ny modern, responsiv och SEO-optimerad hemsida för företag och organisationer. Viktiga aspekter som snygg layout, snabb webbplats och användarvänlighet beaktas. Men även en enkel billig hemsida hjälper vi också till med förstås.
En hemsida (webbsida, webbplats) är ofta den viktigaste kanalen för att visa upp sina produkter och tjänster. De flesta konsumenterna, både privat och i arbetet, söker nuförtiden själva efter information om en vara eller tjänst innan de bestämmer sig för att kontakta företaget eller genomföra ett köp. Därför är det extra viktigt idag att ha en hemsida som är användarvänlig, med relevant innehåll och som lätt hittas av sökmotorer (SEO) för att driva besökstrafiken till just det ni erbjuder. Vi på MediaBoozt bygger hemsidor efter dagens krav utvecklad för era och besökarnas behov.
Därför är en modern hemsida bra att ha
- Synlighet: En bra hemsida ger dig synlighet på internet och gör det lättare för potentiella kunder att hitta dig online.
- Professionalitet: En välutformad hemsida ger ditt företag en professionell och trovärdig image.
- Tillgänglighet: En hemsida är tillgänglig dygnet runt, vilket gör att potentiella kunder kan hitta information om ditt företag när det passar dem.
- Marknadsföring: En hemsida är en viktig marknadsföringskanal där du kan marknadsföra dina produkter och tjänster till en större publik.
- Konkurrenskraft: Om dina konkurrenter har en hemsida, är det viktigt att du också har en för att vara konkurrenskraftig.
- Kundservice: En hemsida kan fungera som en plattform för kundservice och support, där du kan ge svar på vanliga frågor och ta emot feedback från kunder.
- Skalbarhet: En hemsida kan lätt skalas upp eller ned beroende på företagets behov.
- Kostnadseffektivitet: En hemsida är en kostnadseffektiv marknadsföringskanal i jämförelse med traditionella marknadsföringsmetoder.
- Analys: En hemsida ger dig möjlighet att samla in och analysera data om dina besökare, vilket gör det möjligt att optimera din marknadsföring.
- Tillväxt: En hemsida kan hjälpa ditt företag att växa genom att locka nya kunder och öka försäljningen.
Nedan har vi listat några faktorer som man bör ha i åtanke för en lyckad hemsida.
Webbplatsens målgrupp
För att lyckas så bra som möjligt med innehållet på en webbplats behöver vi ta reda på vilken målgrupp man vill nå. Vilka är användarna (besökarna) idag och vilka användare önskas till webbplatsen? Vad har användarna för mål och vad vill de ha hjälp med att lösa för problem? Vad har de för kunskap redan? Att ta reda på dessa faktorer får vi hjälp till att få svar på vilket innehåll som behövs och vilka funktioner webbplatsen behöver för att få besökarna att använda er sida och vad de behöver för att lösa sina önskningar och köpa era varor/tjänster. Läs mer om hur vi kan hjälpa er att analysera era digitala kanaler här.
Responsiv design
Idag visas webbsidor inte bara i en webbläsare på en stor skärm utan den ska även visa rätt information på en mobil, surfplatta och andra enheter med mindre skärm. Med reponsiv design ändrar sig webbplatsen efter vilken enhet den visas på. Det betyder att webbplatsen ser bra ut och att användarvänligheten fungerar oavsett vilken enhet du använder för att besöka den med. Förutom att användarvänligheten blir avsevärt bättre om du har en responsiv hemsida så rankas de också högre på sökmotorn Google.
Snabbhet
En snabb hemsida gillas av Google! Det är viktigt att webbplatsen inte har för lång laddningstid eller responstid. Alltså den tiden det tar för besökaren att nå servern där webbplatsen ligger samt ladda innehållet i webbläsaren. Därför är det bland annat viktigt vilket webbhotell (hosting) webbplatsen befinner sig på. Det är även viktigt ur SEO-perspektiv då sökmotorer inte gillar sidor med lång responstid. Men det är inte bara sökmotorer som inte gillar lång responstid utan även besökarna har dåligt tålamod när det gäller att vänta på att en sida laddar. Risken är att tappa besökaren innan de ens besökt sidan. Då spelar det inte någon roll om det du erbjuder är precis det besökaren letat efter. Du får aldrig chansen att visa upp det ens. Det sköna i kråksången är att man kan göra något åt det med lite ansträngning. Att få till en snabbare hemsida kommer garanterat bidra till ökad besökstrafik.
Sökmotorvänlig hemsida
Just sökmotorvänligheten är kanske den enskilt viktigaste faktorn för att få rätt målgrupp av människor, och så stort antal av dem som möjligt, att hitta till din sajt. Det flesta besökarna brukar komma från sökmotorer och antagligen hamnar de inte direkt på startsidan utan mer troligt är att de landar på någon av undersidorna som är mer relevant utifrån det innehåll de sökt efter. Viktigt är att besökaren lätt ska kunna få tag i rätt information med en gång men även ha möjligheten till enkel navigering för att få tag i kompletterande information som gör att de stannar kvar på hemsidan och därefter kan komma till ett tryggt avslut. Därför ser vi till att tänka på sökmotoroptimeringen när vi bygger webbplatsen. Läs mer om sökoptimering (SEO) här.
Funktionalitet och användarvänlighet
Få en funktionsanpassad hemsida som gillas av de flesta användarna! En hemsidas funktionalitet och användarvänlighet går inte nog att betona hur avgörande det kan vara för upplevelsen. Här gäller det att skapa en webbsida som beter sig så optimalt som möjligt enligt besökarens egna behov och önskemål. Kan man slå en användares förväntningar här är mycket vunnet. Det är oftast bäst att hålla sig till likartad design på olika funktioner som tex. menyer, navigering, knappar, färg på länkar, var sitesökningen finns osv. Det gör det enklare för besökaren att förstå och inte få en känsla av att de blir lurade och därmed lämnar sidan. Med rätt funktionalitet och användarvänlighet på hemsidan öppnar sig ett ypperligt tillfälle att driva ytterligare besökstrafik till hemsidan via digital marknadsföring då webbplatsen så att säga garanterat är konverteringsvänlig. Det innebär att de personer som hamnar på din hemsida, och som har ett intresse av dina tjäsnter och produkter, kommer kunna hitta rätt information på ett enkelt och strukturerat sätt vilket underlättar för beslut och avslut.
Hur mycket kostar en hemsida?
För attt svara på hur mycket en hemsida kostar måste vi först veta vilket syfte och mål du har med din webbsida. Hur mycket information, och på vilket sätt, vill du till exempel att dina besökare/användare ska ta del av på den. Eftersom vi alltid gör hemsidor som är sökoptimerade så att de rankar så bra som möjligt på Googles organiska sökresultat förordar vi att exempelvis ha en undersida för varje tjänst och produkt man erbjuder likväl som att ha en specifik sida för kontaktuppgifter. Men förenklat kan vi säga att att du kan köpa en hemsida av oss från 12 500 kronor och uppåt. Men låt oss först prata om vad du önskar med din hemsida.
Gratis hemsideskonsultation
Gratis är gott, få en gratis hemsideskonsultation där vi träffas och går igenom vilka möjligheter som finns i hemsidesväg utan några som helst vidare krav från vår sida. Så ta chansen att berätta mer om just dig och ditt företag samtidigt som vi då också kan visa på potentialen i vad en ny hemsida kan åstadkomma för er verksamhet.
Ett första möte kostar som sagt ingenting och du kommer hur som helst vid en träff bli berikad med ytterligare kunskap om vad en ny modern hemsida kan erbjuda i värde för ert företag för lång tid framöver.